• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betala räkningar?

Gogs

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
2 Oktober 2017
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
19
Poäng
102
Har hört att bankkort, internetbank tas bort vid skuldsanering: Hur gör man då vid räkningsbetalning o sådant? Har swedbank nu. Hur gör ni andra som har sanering. Bytt bank, annat uttagskort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har hört att bankkort, internetbank tas bort vid skuldsanering: Hur gör man då vid räkningsbetalning o sådant? Har swedbank nu. Hur gör ni andra som har sanering. Bytt bank, annat uttagskort?

Så länge inte skulder till banken är med i skuldsaneringen är det nog inga problem att fortsätta med internetbanken. Möjligtvis vill de att de ändrar till Maestro-kort eller liknande som inte fungerar i offlineläge.
 

Gogs

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
2 Oktober 2017
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
19
Poäng
102
Jo tyvärr är det skulder till banken med (swedbank) så då ryker den vägen att betala räkningar. Hur gör man då? Hur gör ni andra? Lite konstigt att banken försvårar att betala för sig!?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Jag fattar inte varför banken ska dra in internetbanken bara för att man har skuldsanering???
Jag har skuldsanering. En skuld är hos handelsbanken där jag/vi har våra konton. Har mastercard utan kredit och internetbank. Varför skulle banken isf dra in det???
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
De KAN avsluta ditt konto, det innebär inte att de måste göra det. Skulle det bli så kan du öppna konto hos någon av de andra bankerna
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Jag undrar mest vad de isf ska motivera det med...Jag förstår att man klipper kort m kredit o ev konton m kredit men om personen i fråga har varken eller...Utan bara vanligt konto m internetbank o kort utan kredit. Vad är då anledningen?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag undrar mest vad de isf ska motivera det med...Jag förstår att man klipper kort m kredit o ev konton m kredit men om personen i fråga har varken eller...Utan bara vanligt konto m internetbank o kort utan kredit. Vad är då anledningen?

Anledningen är ju i så fall skuldsaneringen, och antagligen, att för banken innebär det en kund de inte kan tjäna pengar på. Men det vanligaste är nog att man får vara kvar som kund i banken, men bara med vanligt lönekonto och betalkort utan kredit. Jag vet att jag läst om en pensionär som fick skuldsanering och Nordea sa upp personkontot. De erbjöd en annan kontoform, dock helt utan betalningsmöjligheter (=internetbank).
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Sjukt system... Underlättar ju inte för folk att göra rätt för sej o kunna betala sina räkningar.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Jag har Swedbank och det enda som hände när jag fick skuldsanering var att de ändrade mitt mastercard till ett maestrokort. Har lån där som är med i skuldsaneringen.

Internetbank är kvar
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Sjukt system... Underlättar ju inte för folk att göra rätt för sej o kunna betala sina räkningar.

Fast nu driver man väl bank för att man vill tjäna pengar, snarare än för att man vill underlätta för folk att göra rätt för sig. Har man en kund som man förlorar pengar på i samband med att kunden orsakar banken en kreditförlust via skuldsanering, så kanske man inte vill förlora ännu mer pengar genom att ha kvar den personen som kund...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp